Sådan holder du morgenmaden frisk hele natten

Der er utroligt mange af os, som godt kan lide at gå i seng og allerede have morgenmaden til næste dag klar i køleskabet. Desværre oplever mange af os, at nogle af produkterne desværre smager bedre dagen før, end de gør morgenen efter. 

Man kunne selvfølgelig godt stå op små ti minutter før man burde, og ordne det hele der – men endnu flere af os har hektiske og trætte morgener, og orker som oftest ikke rigtigt at skulle stå der og bakse morgenmad sammen så tidligt om morgenen. 

Denne artikel griber fat i nogle utroligt gode måder du kan holde din morgenmad frisk på, som garanterer dig en frisk start på dagen hver eneste dag. 

Du skal starte med at vælge

Der er desværre mange ting som ikke rigtigt klarer den til morgenen efter, og disse madvarer bliver du nød til at \’skrotte\’ eller gøre klar om morgenen. Der findes desværre ikke nogen gylden middelvej. De madvarer jeg snakker om er selvfølgelig madvarer som avocado, melon, æbler og sådanne sager. 

Mange mennesker (af den morgenfriske slags) vælger at gå med en Morgenmads Dispenser med müsli og andet i, så er det eneste de skal gøre klar om morgenen en smule bær- og frugt, og så er de klar. 

Smarte morgenmadsløsninger

Der findes utroligt mange tips- og tricks til de morgenfriske A-mennesker derude, der ikke rigtigt har lyst til at kaste sig over den store morgenmadsforberedelse. Nogle vælger at gøre en smoothie klar aftenen før, som kan ligge og blive kold i køleskabet indtil morgenen efter mens andre vælger brød og pålæg som deres løsning.

Vigtigheden i en god start

Selvom denne artikel præsenterer gode måder vi mennesker kan starte dagen på, så er de langt fra alle mennesker der rent faktisk spiser morgenmad – og det er lidt et problem. Morgenmaden er en af de ubestridt vigtigste måltider på dagen, og den sætter rammerne for en god- eller dårlig dag. 

Hvis ikke du er en af dem der spiser morgenmad til dagligt på nuværende tidspunkt, så får du lige en lille udfordring med herfra. Prøv at spis en sund og nærende morgenmad hver eneste dag i den kommende uge, og notér forskellen fra den foregående uge. 

Jeg vil gerne vædde med at du både føler dig mere frisk og oplagt den uge hvor du har startet dagen med et godt måltid, end de foregående uger hvor du ikke har fået nogen.